Toto exkluzivní BMW se u nás příliš dlouho neohřálo
Na krátkou dobu se na našich prodejních plochách zastavilo jedno zajímavé BMW, ehm Alpina DB BiTurbo, která už dělá radost svému novému majiteli. Před prodejem jsme ji stihli zapůjčit k recenzi, o kterou se s vámi podělíme co nevidět, nyní se podíváme na to, v čem je toto auto speciální.
Alpina D5 BiTurbo má základ v BMW 535d
Alpina D5 BiTurbo je odvozena od BMW 535d generace F10/F11. Na první pohled upoutá přepracovaným nárazníkem, charakteristickými koly Alpina Classic a čtveřicí koncovek výfuku doplněných decentním difuzorem. Celý vůz je lakován v odstínu Alpina Blau Metallic II.
Interiér v Alpině působí luxusnějším dojmem než u klasickým BMW
V interiéru fotografovaného auta najdete sportovně tvarovaná sedadla Comfort za příplatek 1 680 euro (42 000 Kč), která umožňují nastavení ve všech myslitelných směrech. Luxusní čalounění kůží Nappa Oyster stálo 1 020 euro (26 000 Kč). Sedadla poskytují výjimečný komfort, podpořený luxusními hlavovými opěrkami. Volant je potažen kůží Lavalina, což je u Alpin standardem. Identitu vozu připomínají nápis Alpina v modrém otáčkoměru, loga výrobce na dřevěné dekorativní liště před spolujezdcem, na opěradlech i koberečcích, nechybí ani podepsané prahy.
Díky přepracovanému podvozku je Alpina D5 BiTurbo nejkomfortnějším BMW řady 5
Společnost Alpina se nespokojila pouze s úpravou motoru a vizuálních prvků. Výrazně přepracován byl i podvozek. Základem je M sportovní podvozek s adaptivními tlumiči (u modelu Touring doplněný vzadu o vzduchové měchy), který byl specificky upraven pro tento model – pružiny, geometrie. Některé další díly pocházejí z BMW řady 7 F01, zatímco stabilizátory jsou téměř identické s těmi z M550d F10/F11. Brzdová soustava kombinuje přední brzdy z modelu 750i F01 (374 mm) a zadní z 550i F10/F11 (345 mm).
Motor nedostal jen nový software, ale i několik mechanických dílů
Pod kapotou se nachází 3.0litrový řadový šestiválec s dvojicí turbodmychadel (N57D30T1), jehož výkon byl navýšen z původních 313 koní při 4400 ot./min. na 350 koní při 4000 ot./min., točivý moment vzrostl z 630 Nm při 1500-2500 ot./min. na 700 Nm při 1500-3000 ot./min. V čem se motor liší? Dostal chladící balíček pro horké klima z 535d a přepracované sání s mezichladičem, chybět nemůže ani sportovní výfuk. Za příplatek 2 995 euro (75 000 Kč) bylo možné objednat samosvorný diferenciál Drexler, který naštěstí nechybí ani tomuto vozu. Alpina při představení tvrdila, že D5 BiTurbo je nejzlejší zelené auto světa. A něco na tom bude, protože motor patřil k nejsilnějším dieselům světa, dokonce o 50 koní překonával i ten v Porsche Panamera Diesel 970.
Alpina D5 BiTurbo stála 1 777 000 Kč, což je méně než jste dali za podobně rychlé BMW M550d
Zatímco BMW 535d jste si mohli pořídit od od 62 900 euro/1 575 000 Kč, na Alpinu D5 BiTurbo jste potřebovali 70 950 euro/1 777 000 Kč. To není takový rozdíl, obzvláště, když podobně rychlé BMW M550d stálo vyšších 80 800 euro/2 023 000 Kč.