Generální ředitel Volkswagen Group, Thomas Schäffer, naznačil, že Golf R osmé generace může být posledním benzínovým vrcholem, především kvůli trendu elektrifikace. Nová generace Golfu, pokud vůbec přijde, by měla být elektrická. Nejnovější eRko spojuje praktičnost běžného Golfa se sportovností, přičemž inspirací byl rally speciál Polo WRC. Dvojnásob to platí pro praktičtější Variant s paketem R-Performance.
Interiér Golfu Mk8 zklame, co se uživatelské přívětivosti týče, přinejmenším nastavování klimatizace je otravné. Naopak okouzlí skvělými sedadly a spoustou prostoru vpředu, vzadu i v kufru, který má objem 611 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1642.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI EA888 ve své nejnovější generaci EVO4. Produkuje výkon 320 koní a točivý moment 420 Nm. To mu stačí k tomu, aby zrychlil z 0 na 100 km/h za 4.9 sekundy a rozjel se až na 270 km/h, ale jak můžete vidět na různých videích, tachometr ukazuje až 290 km/h, což je dle GPS 277 km/h. Na rodinné kombi slušný výsledek, nemyslíte? V dobrém světle se ukazuje i při zrychlení ze 100 na 200 km/h, kdy s časem 12.54 sekundy poráží třeba Audi S6 Avant.
Golf R je nejen extrémně rychlý, ale díky moderní čtyřkolce i zábavný. Dokáže totiž poslat 50% výkonu dozadu, z toho pak 100% na jediné kolo. Díky tomu může mít režim Drift, který tu není jen na okrasu, ale doopravdy po jeho zapnutí umí driftovat.
Kdyby to bylo jen o rychlosti a zábavě, není to pravý Golf, ten toho musí přivézt víc, a že se mu to daří. Podvozek s adaptivními tlumiči DCC umí být komfortní natolik, že byste si ho spletli s běžným Golfem. Dvouspojková převodovka DSG pak řadí nejen rychle, ale i hladce. Stejně tak motor umí být kultivovaný, k tomu ještě úsporný, s lehkou nohou se dá jezdit za 8 l/100 km.
Golf R Variant je tak dobrý sportovní kombík, že dokáže oslovit i ty, kteří značku VW nemají zrovna v lásce. Dle mnohých automobilových novinářů jde o jeden z nejlepších sportovních kombíků na světě.