Velmi sexy auto! S půvabnou siluetou a ostře řezanými světly z modelu Astra GTC. Tak to je Cascada. Opel se ji snažil propagovat jako model luxusnějšího pojetí konkurující například Audi A5 Cabrio. To znamená, že Cascada by mělo být auto střední třídy. Takových kvalit ale Cascada nedosahuje a Opelu se nepovedlo nakonec zákazníky přesvědčit, tak jich jezdí poměrně málo.
Ale pozor, to neznamená, že se bavíme o špatném autě. A protože je to navíc Opel, tak je za velmi dostupnou cenu už po pár letech v provozu. Takové auto ani nemusí mít hodně najeto. V tomto případě máme na počítadle asi 50 000 km. Tohle auto Vám kolemjdoucí budou často chválit. Protože jich je málo, je neokoukaný a působí moc hezky.
A v čem je Cascada střední třída? Stojí na zástavbové platformě Astry GTC, která si některé podvozkové části půjčila z Insignie. I proto tady můžeme mít 20palcová originální kola. Uvnitř potom, když se podíváme, spatříme palubní desku, která se nápadně podobá klasické Astře. Nicméně jemná kůže na palubce nebo ve výplních dveří v nižší třídě nikdy nebyla.
Když přejdeme k motoru, tak notorické problémy áčkové Insignie s dvoulitrovým turbomotorem tady nehrozí, a to hned ze dvou důvodů. Tím prvním je, že Cascada je generačně novější. Takže už má nové benzinové motory. A tím druhým je, že dvoulitrový turbomotor ani mít nemohla. I přesto, že se bavíme o autě, které váží 1730 kg, tak pod kapotou je maximálně obsah 1,6 l o výkonu 147 kW nebo slabší verze 1,4 l, které ale byly hodně choulostivé na kvalitu oleje. Takže za sebe bych dal přednost motoru 1,6 l.
Motor o objemu 1,6 l je příkladně kultivovaný a má jemné plachtění krajinou a užívání si pásma okolo 2 000 otáček. Turbodmychadlo nastupuje už od nějakých 1600 otáček, a to poměrně výrazně. Řidič nemusí často řadit a také díky tomu Cascada jezdí za rozumné peníze. Takže pro plavbu letní krajinou ideální vůz.
Cascada má vždy sedadla s certifikátem AGR od německých ortopedů. To znamená, že na palubě jsou vždycky absolutně skvělý sedačky, které vám poskytnou boční oporu v zatáčkách a vždy vynikající oporu na dlouhých cestách. Není tajemstvím, že Opel hned po prémiových výrobcích má vůbec ta nejlepší možná sedadla, jakási člověk může přát.
Plátěná střecha, když je nahoře, tak na dálnici při 130 km/h panuje relativně dobrá akustická pohoda. Není to sice jako Audi A5 Cabrio, ale za mne je to úplně v pohodě. Při stažené střeše je auto opravdový relaxační nástroj pro volný čas. Ve městě můžete mít boční okénka stažená, mimo město je dobré boční okénka vytáhnout. Na dálnici a vyšší rychlosti je vhodné použít navíc deflektor za řidiče a spolujezdce. Co se komfortu se staženou střechou týče, patří Cascada k těm lepším kabrioletům.
V čem Cascada rozhodně neexceluje je vnitřní zpracování plastů, které vržou. Potom je to výhled. Cascada je dlouhý auto a čelní sklo je extrémně zkosený. Stěrače a kapota jsou poměrně vysoko, takže není vidět blízko před auto jako například z Astry. Také při pohledu vzad s nataženou střechou to není žádná sláva díky malému zadnímu oknu, a proto by se řidič neměl spoléhat jen na to, co vidí ve vnitřním zpětném zrcátku. Takže na to určitě pozor.
Co se spolehlivosti týče, Cascada je okrajovou záležitostí. Podle informací z autorizovaného servisu se u ní nic zásadního nekazí, jezdí pouze na běžný servis a běžnou údržbu jako je třeba pant nebo vymezovací podložka v pantu dveří, která se u těchto těžkých dveří vymačká ještě dřív než u běžné Insignie nebo Astry. Kabriolety obvykle nemají vysoké nájezdy, takže to je další velké servisní plus.
Co se týká jízdních vlastností, tak tomuto autu, stejně jako motoru nejvíce prospívá ono plavné tempo po silnicích, kdy doslova proplujete okolní krajinou a odpočinete si. Když se snažíte trošku frčet a tlačit na pilu, tak lehce odmlouvá. Cascada je lehce těžkopádná vzhledem k robustnosti dané koncepce. Kroutí se až na vyloženě rozbitých cestách a poznáte to jen tak, že vrže ukotvení střechy k přednímu sklu.
Kdyby Opel Cascada nabízel klasickou koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol, tak už ho mám doma. Líbila se mi tím více, čím více jsem s ní jezdil. Je to prostě krásné auto, kterých na trhu moc není.