Celý článek zpět

Test: BMW 530d Touring

V záplavě M paketů se sportovními nárazníky a podvozky je Luxury line příjemným osvěžením. Jak můžete vidět ve videu, poněkud méně agresivní vzhled neubírá zadokolce nic z radosti z řízení.

Vozy vyšší střední třídy jako je Audi A6 Avant, Mercedes-Benz třídy E combi a BMW řady 5 Touring, jsou prvních pár let života etalonem spolehlivosti. To ovšem ale neznamená, že to nejsou servisně náročné vozy.

Luxury line

Naše auto ve specifikaci Luxury line je oproti vozům s M pakety, které vidíme doslova všude, možná trochu konzervativnější. Ale když autem jezdíte, tak na něj nekoukáte zvenku. Interiér lahodí daleko více oku než minimalistické sportovní barevné kombinace. Sedadla sice nejsou ta pravá sportovní za příplatek, ale i tak splní perfektně svojí funkci. Tohle auto o vás říká, že jste si ho koupili víc pro sebe než proto, abyste oslňovali okolí.

Reparát z kvality

Jedním z největších problémů minulé generace F10 a F11, byla kvalita interiéru. Olupující se plasty a tlačítka, vrzající palubka nebo výplně dveří, to v prémiovce nechcete. Složilo BMW v rámci další generace reparát z interiéru? Tohle auto není úplně nové, je pět let staré a má najeto necelých 80 tisíc kilometrů. Ale jako nové vypadá. Kdyby bylo nekvalitně vyrobené, už by to bylo poznat. Tady ale nic nevrže, takže za mě se reparát povedl.

Reparát z jízdních vlastností

Předchozí generace se dnešního pohledu jeví poněkud toporná. Tohle auto na první dobrou zase působí trochu houpavě, ale velice pohodlně. Když na něj zatlačíte, houpavost se někam vytratí a poznáte, jak to v BMW mysleli s tou radostí z jízdy. Všechno je tak čitelné, přesně dávkovatelné a až je to k neuvěření. Hodně práce za vás odvede vyspělá kontrola stability. Přesto nebo právě proto se cítíte jako král silnic. I tohle se povedlo.

Nízká hmotnost

Zásadní výhodou tohoto vozu je hmotnost. Naše auto se šestiválcem a převodovkou ZF neváží ani 1800 kg. Někdo řekne, že je to pořád hodně kilo, ale na kombi vyšší střední třídy je to fantastická hodnota. Také díky tomu auto jede dost, žere málo a v zatáčkách se chová krásně obratně.

Silný motor

Co se týká dostupného pásma točivého momentu už od nízkých otáček, je úplně jedno, jaký kvalt tam automat má. Motor se vždycky krásně sebere. Není se co divit s takovými parametry – třílitr, vznětový řadový šestiválec, objem 2993 kubických centimetrů, 195 kW, 620 Nm točivého momentu a dvoukomorové Twin Power Turbo. A nechá si líbit na diesel dost vysoké otáčky. Další technická finesa značky.

Body za spotřebu

530d Touring s pohonem zadních kol je velice dynamické auto. Kdokoli má všech pět pohromadě, nikdy nemůže říct, že tohle auto nejede (majitelé vozů divize M, to není narážka na vás). Jede to vždycky a jak už jsme řekli, jede to na jakýkoliv z osmi kvaltů. Přitom spotřeba je jen 8 litrů. Dá se jezdit i za 6,5. Hospodárnost vznětových řadových šestiválců značky z Mnichova je tradičně skvělá.

Vychytávky

Praktičnost netřeba probírat, je to obrovské auto vyšší střední třídy pro celou rodinu. Je tu ale jedna specialita. U pátých dveří jde otevírat okno zvlášť. U pětky vám automaticky odjede i zadní roleta. Je to moc příjemná věc, když do kufru nesete něco menšího. Připomeňme si ještě jednu maličkost, která se už u nejnovějších modelů nevyskytuje. Budíky tvoří digitální displej, ale jsou zakomponovány do skutečných hliníkových rámečků tak, že působí analogovým dojmem. Velkou výhodou digitálních budíků je, že nejdou stočit. Nejde se nabourat do software a tím pádem se člověk při nákupu z druhé ruky nemusí bát.

S runflaty jen na dobré silnice

Jedinou černou tečkou na celém komfortu jsou zbytečně tvrdé runflat pneumatiky, které při přejezdu nerovností do auta ostře přenášejí rázy. Jinak bych ani nevěděl, že jedu po rozbité cestě. A pokud jsou na silnici třetí třídy rozměry pětky možná trochu na obtíž, jakmile vjedete na lepší silnici nebo na dálnici, tak jste v absolutním tichu. Je úplně jedno, jak daleko jedete. 500, 600, možná 1000 km a nebudete unavení. Ale to už není zásluha pneumatik.

Průšvihy

U tohoto modelu řešilo BMW problémy průběžně svolávacími akcemi. Problémy byly s předními bezpečnostními pásy, závady se objevily u zasekávajících se brzdových pedálů. Takže jste mohli jet za pětkou, které neustále svítily zadní brzdovky. Další svolávačka byla na hlavové a kolenní airbagy. Vrcholem všeho bylo riziko požáru baterií u hybridů nebo špatně vyrobená ložisková pouzdra vyvažovacích hřídelí motoru. Auta, která jezdila do autorizovaných servisů už uvedené problémy nemají.

Vybírejte dobře

Probrali jsme, že “pětka” jezdí za málo, luxusně i sportovně. Ze servisního hlediska je to ale velmi náročné auto. Vybírat se vyplatí dlouho. A to takový kus, který má méně najeto a u kterého máte jistotu, že o něj bylo správně postaráno v autorizovaném servisu. Moc takových na trhu není. Ale když ho najdete, odměnou vám bude jedno z nejlepších kombi naší planety. A v tomhle případě za cenu, za kterou nekoupíte ani základního superba. Protože stojí 800 a základní superb 850 tisíc korun.