Celý článek zpět

Test: BMW 220d Gran Coupé

U vozů BMW se automaticky očekává podélně uložený motor a pohon zadních kol. Taková konfigurace je zárukou radosti z jízdy. Jenže existují výjimky. BMW 220d Gran Coupé, je jeden z mála modelů značky s pohonem předních kol a napříč uloženým motorem. Bude to na “bavoráckou” radost z jízdy stačit?

BMW řady 2 Gran Coupé s testovaným dvoulitrem není úplně levné auto. Už v základní výbavě za něj dáte rovný 1 milion. A pokud byste si přáli takové auto, jaké máme v testu, tedy s černou perletí, dynamickou výbavou M Sport, head up displejem a mnohými dalšími vymoženostmi, dáte za něj přes 1,2 milionu korun. V našem případě to znamená úsporu přes 200 tisíc korun, a to je velmi slušná cena na to, že auto nemá najeto ani 25 tisíc kilometrů.

Vstupní model do světa BMW

BMW řady 2 Gran Coupé, je úvodní model do světa BMW. Jeho cena je v porovnání s většími modely značky nižší a dvojková řada tak patří mezi nejdostupnější BMW. To se samozřejmě musí někde projevit, takže BMW 2 Gran Coupé postrádá něco z luxusu svých větších sourozenců a také něco z jejich technických řešení. Kvalitou zpracování a designem je to však čistokrevné BMW.

Interiér

Ve funkčním a úhledném interiéru se sedí dobře. Výbava M Sport přináší sportovně tvarovaná sedadla s dofuky bočnic a příjemně tvarovaný volant s tlustým věncem. A docela mne překvapil i poskytovaný prostor. Přestože nejmenší Gran Coupé měří lehce přes 4,5 metru, uvnitř je dost místa pro řidiče a spolujezdce a na zadních sedadlech odvezete v pohodě dva dospělé. Dokonce ani nad hlavami nebudou mít takový problém, jaký bych čekal.

Karoserie

Co jste však možná nevěděli, pokud jste se o tento vůz nezajímali, že oproti “čtyřce” Gran Coupé nemá karoserii liftback, ale je to sedan se splývavou zádí. Za mě je to trošku škoda, protože oproti konkurentům, Mercedesu CLA nebo Audi A3, by měla “dvojka” významnou výhodu snadného přístupu do kufru. Zavazadelník má objem 431 litrů, což je hodně, ale přístupový otvor karoserie sedan je nízký a méně pohodlný.

Motor

Pod kapotou se nachází dobře známá dieselová jednotka vyráběná od roku 2014. Jedná se o časem prověřený motor, který najdete i v manažerských “pětkách”. Rozdíl oproti větším vozům je v tom, že motor zde je uložený napříč a pohání přední nápravu. Jízdní výkony však zůstávají. Zrychlení z nuly na 100 za 7,5 vteřiny a přitom spotřeba 5,5 až 6 litrů.

Převodovka

Pohonu předních kol odpovídá automatická převodovka Aisin s osmi stupni. Při porovnání s převodovkou ZF pro vozy s podélně uloženým motorem Aisin nijak nezaostává. V obou případech jsou to velice chytré převodovky, jejich software například čte z navigace trasu a tomu přizpůsobí řadící algoritmy. Poznají, když jedete z kopce nebo do kopce a umí skvěle plachtit. Řadí rychle a hladce a podílejí se jak na hladkém zátahu, tak na nízké spotřebě.

Podvozek

Testovaná dvojka stojí na platformě určené pro vozy MINI. To znamená, že pocitově je to malé a obratné auto. Jak můžete vidět na videu, při průjezdu jednou ze zatáček došlo ke smyku zadních kol, který okamžitě vyrovnala elektronika. Dokud “dvojku” Gran Coupé netlačíte na limit, kde se začne projevovat nedotáčivost, je to skutečně zábavné BMW.

Kola a pneumatiky

Co by však některým méně sportovně založeným řidičům mohlo vadit jsou velká osmnáctipalcová kola obutá do nízkých a tvrdých pneumatik runflat. Auto je kvůli nim zbytečně tvrdé a uskákané. A také příliš hlučné. Kdykoliv nejedete po hladkém asfaltu, ale zrno je trochu hrubší, tak v autě se ozývá rezonance. Takže rada zní, pokud budete mít “dvojku” Gran Coupé, runflaty neobouvejte a možná bych doporučil i menší kola s vyššími pneumatikami. 

Shrnutí

Jak shrnout výsledné dojmy z auta? Je to zkrátka moderní stroj, který se příjemně řídí. Spíše stylovka, se kterou se nebudete chtít pouštět do ježdění na limitu, ale raději si budete užívat sportovní vzhled, útulnost kabiny s dobrým posedem a příjemný dynamický motor, který má skvělou spotřebu.