Chcete zažít radost z jízdy a vítr ve vlasech? Pak potřebujete tenhle kabriolet s líbezným zvukem. Proto tady v testu máme Audi A4 generace B7, kde je pod kapotou podélně uložený vidlicový šestiválec se skutečně nádherným zvukem.
Náš konkrétní automobil je z roku 2006, ale jeho elegantně střižené linky, a především úchvatně ladná silueta dlouhého kabrioletu, tak ta prostě nestárne. Na voze je navíc impozantní masivní kus hliníku, který tvoří kompletní rám čelního okna a výrazným způsobem tento kabriolet zpevňuje. Naše testované Audi A4 je tak jedním z těch pevnějších a méně se kroutících kabrioletů, což je moc fajn.
Uvnitř na vás dýchne především kvalita. Když tady člověk sedí a na cokoli si sáhne, cítí že v Audi nenechali nic náhodě, tedy snad kromě loketní opěrky, která trošku vrže a skřípe. Do tohoto vozu byla totiž vyrobena v České republice… Ale jinak, vše ostatní je tady absolutní špičkové provedení.
Výhodou klasické koncepce tohoto kabrioletu je nepochybně čtveřice míst k dispozici. Když totiž sundáte větrnou clonu, můžete tu klidně jezdit s dětmi, nebo ve dvou párech vyrazit na výlet a užívat si své nebe nad hlavou. Ano, do tohoto vozu se pohodlně vejdou čtyři dospělí lidé.
A co se ergonomie na místě řidiče týká, tak všechno je zmáknuté na jedničku, prostě perfektní. Jednou věcí ale tento kabriolet přesto překvapí: na palubní desce se nachází jakýsi zvláštní přepínač DRL se dvěma polohami, tedy 0 a 1. Ale o tom až později, na konci našeho testu…
A kdybyste náhodou měli problém s tím, že kabriolet není dostatečně praktické auto, tak možná bychom si dovolili nesouhlasit, protože když cestujete ve dvou, tak zadní sedadla jsou vlastně všechno úložný prostor.
Kufr našeho kabrioletu pak nabídne objem 315 litrů se střechou nahoře, a 265 litrů se střechou staženou dovnitř, což na nějaký víkendový výlet plně dostačuje.
Radost z jízdy, vítr ve vlasech a přitom 70 na rychloměru, tak přesně o tom je tohle auto, o žádném spěchání, ale o relaxu, a o tom, že se na okolní svět začnete dívat jinýma očima.
I když v našem Audi A4 máme motor V6-3,2FSI s výkonem okolo 250 koní, tak tento kabriolet ho v podstatě nepotřebuje. Jenže vy ho stejně chcete, protože ten nádherný, mrumlavý a líbezný zvuk zvenku, to je prostě paráda.
Přitom ale musíme ocenit i aerodynamický klid vozu. Když máte vytažená boční okna a větrnou clonu nahoře, tak uvnitř je i v rychlostech okolo stovky pohoda. Je tu příjemný vánek a klidně se spolu můžete bavit polohlasně.
Tu a tam selhávají olejová čerpadla. Můžete najít i auto s popraskanými svody, které když se ohřejí, tak vůz už tolik nejede. Řetězové rozvody nejsou vyloženým strašákem, je ale potřeba je poslouchat. Zvlášť napínák řetězu při delším provozu, přestává plnit svoji funkci a motor při startu začíná rachtat.
Další slabinou těchto vozů jsou automatické převodovky, kde zpravidla odchází hydroměnič. Ovšem narovinu, ono chování té převodovky, ani když dobře funguje, není kdovíjaké. A Multitronicu se raději vyhněte úplně, raději chtějte manuál.
V našem kabrioletu je skvělý. Jeho dráhy jsou krátké, přesné, a spolupráce s převodovkou je dokonce tak dobrá, že vás ani omylem nenapadne, že byste snad chtěli něco jiného. A již zmíněný nádherný zvuk motoru si s manuálem vychutnáte dvakrát tolik.
Pokud máte rádi i nějakou tu romantiku, není moc těžké se do Audi A4 kabriolet zamilovat. A tohle auto si doopravdy v testu moc užíváme. Samozřejmě není to sportovní náčiní, i když testovaný motor, a jeho parametry by se tak mohly tvářit.
Naše testované Audi není vůbec o nějakém rychlém ježdění a dravosti, ale díky komunikativnímu řízení s hydraulickým posilovačem, si nějaké ty řezané zatáčky užijete taky. A protože stálý pohon všech kol typu Quattro funguje velice spolehlivě, tak vám i na kluzké silnici předvede, že s ním může být i pěkná zábava.
A teď si pojďme prozradit k čemu slouží ono tajemné tlačítko DRL. Naše A4 pochází ještě z doby, kdy denní svícení nebylo ještě povinné. V Audi pochopitelně věděli, že svítit i přes den je bezpečnější, ale proč ve dne plýtvat drahé xenonové výbojky, takže toto auto má vypínatelný denní režim.
Testované Audi A4 si běžně vezme okolo deseti litrů na sto, nebo i víc, když se chcete trochu rychleji svézt. Jenže při ročním nájezdu, který s víkendovým kabrioletem stihnete, vás to vlastně ani vůbec trápit nemusí.
Za 260 tisíc je tohle doopravdy hodně muziky, navíc kdykoli s Audi A4 kabriolet vyjedete na silnici jste vlastně na takové malé dovolené, a to je pocit doslova k nezaplacení.