Jeep Grand Cherokee čtvrté generace WK2 je jedno z nejvýraznějších SUV své doby, především v edici Trailhawk, která láká svým robustním vzhledem a terénními schopnostmi. Model Trailhawk je rozpoznatelný díky antireflexnímu polepu kapoty, červeným detailům, speciálním nárazníkům a menším terénním kolům (18″ s pneumatikami 265/60).
Grand Cherokee se vyrábí od roku 1992 a testovaná čtvrtá generace WK2 byla na trhu od roku 2010 do 2021. Mezi jeho konkurenty patří evropské vozy jako Audi Q7, BMW X5 či Land Rover Discovery, japonské modely Toyota Land Cruiser a Lexus RX, a na domácím trhu Ford Explorer a Dodge Durango.
Po faceliftu získal Grand Cherokee užší světlomety, které mu dodaly moderní vzhled. Interiér je typicky americký – prostorný, s velkými tlačítky a pohodlnými sedadly. Materiály však působí levněji a infotainment byl zastaralý už při uvedení vozu v roce 2018. Trailhawk nabízí polohovatelná zadní sedadla (dělená 60:40) a kufr s objemem 800 litrů, který se po sklopení sedadel zvětší na 1689 litrů.
Grand Cherokee Trailhawk vyniká komfortním vzduchovým podvozkem a slušným odhlučněním, ale na běžných silnicích mírně zaostává za evropskými konkurenty. Jeho motor 3.0 V6 CRD nabízí přijatelnou dynamiku a spotřebu: na dálnici kolem 8 l/100 km, v městském provozu do 11 l/100 km. Automatická převodovka ZF řadí hladce, ale při svižnější jízdě může být méně předvídatelná.
Model Trailhawk se pyšní systémem pohonu všech kol QUADRA-DRIVE® II, redukční převodovkou a pneumatickým odpružením QUADRA-LIFT®, které umožňuje světlou výšku až 274 mm. Jeep zvládá náročný terén díky elektronicky řízenému zadnímu diferenciálu a pěti terénním režimům SELEC-TERRAIN®. Nájezdové úhly (25,7° vpředu a 27,1° vzadu) i brodivost 508 mm z něj dělají jedno z nejlépe vybavených SUV pro offroadové nadšence. I když má kvůli dlouhému rozvoru někdy problémy s extrémními překážkami, většinu terénních výzev zvládá s přehledem.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk WK2 je atraktivní SUV s vynikajícími terénními schopnostmi a charismatickým vzhledem. Na silnici však lehce zaostává za evropskou konkurencí a jeho interiér působí méně sofistikovaně. Přesto je tento vůz oblíbený pro svou univerzálnost a styl, který si zamilujete.