Lidé u nás si většinou mysli, že kabriolet je auto jenom na léto. Nebo do zemí, kde většinu roku svítí slunce. To však nemusí platit pro každého.
Například ve Švédsku jsou prodeje kabrioletů vyšší než u nás. Příznivci větru ve vlasech říkají, že i kdyby bylo jeden den v roce slunečno, stojí za to si kabriolet pořídit. Popularitu kabrioletů v mírném pásmu potvrzuje i fakt, že většina dovezených ojetých kabrioletů pochází z Německa. Lidé venku si stejně jako u nás pořizují kabriolet buď jako jediné nebo druhé nebo dokonce třetí auto. Kabriolet, který sloužil jako druhé/třetí auto poznáte podle toho, že má i přes svůj věk najeto málo kilometrů. Takové auto pravděpodobně také stálo většinu svého života v garáži. Kabriolet, který má vyšší nájezd byl používán celoročně.
Nejvíc ojetých kabrioletů na trhu je v nižší střední třídě. To je pro příznivce dobrá zpráva. Mohou vybírat vozy za dobré ceny. Kabriolet, protože je spíš na parádu, je také jako ojetý levnější, než jeho praktičtější sourozenci v hatchbacku nebo kombíku. Vyšší cena za složitý mechanismus střechy se projevuje jen u novějších kabrioletů. Stejné to je i s konstrukcí podlahy, která u kabrioletu musí být pevnější, protože odolnost proti kroucení tady nepodporuje svařená střecha a sloupky. Nejvyšší podíl nákladů na konstrukční specifika kabrioletů tedy platí první majitel.
Mechanismus střechy je u kabrioletu nejslabším místem. Celá sestava obsahuje mnoho drobných dílů, často plastových. Oprava téměř vždy vyžaduje střechu kompletně rozmontovat a pak zase složit. Věnujte proto při koupi velkou pozornost tomu, jak mechanismus funguje. Dalším problémem může být zatékání. To ověříte nejlépe v myčce. Auto je třeba řádně zaplavit a pak pečlivě hledat uvnitř známky netěsnosti. Zatékání lze často vyřešit méně finančně náročnou výměnou těsnění. Pro opravy stahovacích střech je lepší vyhledat specializovaný nezávislý servis, protože v autorizovaných servisech chybí často mechanikům zkušenosti s tímto druhem oprav.
Nelze jednoznačně určit, který typ střechy je spolehlivější. Obecně platí, že čím méně součástek, tím lépe. Z tohoto hlediska je potenciál problémů do budoucna nejnižší u vozů s ručně stahovanou plátěnou střechou. U nejdražších kabrioletů prémiových značek nyní pozorujeme příklon k elektricky ovládaným plátěným střechám místo skládacích hardtopů z plechových a plastových panelů. To také hovoří ve prospěch plátěných střech. Kabriolety s hardtopem bývají zase méně hlučné ve vyšších rychlostech a lépe izolují řidiče od okolí. Zároveň jsou nejnáročnější na případnou opravu.
Jakákoliv střecha v řádném stavu umožňuje celoroční provoz kabrioletu. Střechy jsou konstruované tak, aby vydržely sníh, námrazu a další nástrahy. V tom vám žádné omezení auto se stahovací střechou klást nebude. Je tu však otázka ke zvážení v případě vlastnictví kabrioletu jako jediného auta. A tou je omezená praktičnost. Mate jen dvoje dveře, místo vzadu slouží spíše jako zavazadlový prostor a kufr bývá ze dvou třetin zaplněný staženou střechou.
I přes uvedené nevýhody jsou řidiči, kteří mají kabriolet jako jediný vůz.
Říkají, že takovou parádu jako auto se stahovací střechou jim žádný hatchback ani kombi neudělá. Stojí stejně nebo méně a je přitom mnohem atraktivnější. Symbolizuje volnost a radost ze života, po kterých každý touží.