Jste přesvědčeni, že výběr auta je racionální projekt, v němž je místo jen pro věcné argumenty a technické parametry. Co když se pletete a zbytečně se připravujete o zábavu fajn zážitek?
Možná patříte k lidem, kteří se zhluboka nadechnou a pustí se do vyhledávání a podrobného studia nabídky na internetu. Poměřují, posuzují, porovnávají charakteristiky možných kandidátů. Zkoumají velikost vnitřního prostoru, objem motoru, spotřebu, míru bezpečnosti, možnou výbavu. Z pocitu zodpovědnosti, že musí správně vybrat věc za stovky tisíc, neřku-li milionů, se jim motá hlava a bolí je žaludek. Musí to být takové martyrium?
Přiznejme si na rovinu: čistě racionální výběr neexistuje. U bot, jogurtů ani u jiného zboží, včetně bytů a aut. Z velké části se při nákupu nerozhodujeme pragmaticky. Protože kdyby tomu tak bylo, kdo by skoupil všechna ta silná auta, jejichž nádrž sežere výplatu, modely, které sice jezdí jako Blesk McQueen, ale zadek z nich máte ještě týden rozlámaný, automobily rozměrově tak impozantní, až se nevejdou do garáže? Na silnici by panovala optimalizovaná nuda a šeď.
Víte, o čem sníte?
Pochopitelně se snažíte vybrat auto podle své potřeby. Jenže znáte taky svoje přání? Nebo jste ho pro jistotu vymazali hned v zárodku? Zkuste se uvolnit a jít své touze naproti.
Vyberte si barvu podle svého vkusu.
Je to oblíbený parametr žen, které nemají problém prosazovat růžovou nebo oranžovou barvu auta, když se jim líbí. Část žen (a taky většina mužů) se ale dívá na věc prakticky. Přáli by si tyrkysovou metalízu, ale nakonec si koupí šedé auto, protože na něm není vidět špína.
Ať uděláte dojem!
Někdo by vás mohl nařknout ze snobství. Možná by přitom držel v ruce drahý chytrý telefon a na displej by zíral přes značkové sluneční brýle… Všichni se chceme předvést v to nejlepším světle, no a co? Je to lidské.
Když ho má váš oblíbený moderátor, proč ne vy?
Líbí se vám auto, jímž jezdí sympatická zpěvačka, nebo známý spisovatel? Nechte se inspirovat výběrem jiných, které respektujete.
Tohle auto je legenda.
Je vám milá určitá značka nebo konkrétní model, protože mají dobrou pověst? Kdo říká, že je máte obdivovat jen z dálky?
Aby bylo jasno, neponoukáme vás, abyste si kupovali luxusní sedan, když plánujete jezdit na chalupu. A chápeme, že manažer nemůže mít pro pracovní účely „nákupní tašku“.
„Nerozumné“ faktory mají své hranice. A ani neříkáme, abyste byli lehkomyslní, utratili za auto víc, než dokážete zaplatit, nebo si hráli na to, co nejste. Jen vás chceme povzbudit, abyste racionální potřebu přiblížili svému emocionálnímu přání. Aspoň o kousek. Proč? Přece aby vám auto dělalo opravdovou radost!