Přijel na obchodní schůzku v zabláceném autě, a offroad to fakt není? Dorazila na rande v červeném mustangu? Zahlédli jste z okna, jak nový kolega zaparkoval nablýskané esúvéčko? Určitě jste si o každém z nich NĚCO pomysleli. Aspoň mimoděk. Jakkoliv to může vypadat povrchně, auto o nás vážně dost vypovídá.
Výběrem konkrétního vozu dáváme najevo, co se nám líbí, a tedy jací jsme. Můžeme jím podpořit celkový příznivý dojem, nebo ho zadupat do země.
Že jste si pořídili modrou fabii s nejslabším motorem, protože jiná zrovna nebyla? I to o vás cosi vypovídá. Nejspíš potřebujete prostě jezdit – a je vám jedno jakým autem. Hlavně, že to jede. I to je koneckonců postoj.
Většina s nás si ale dává s výběrem auta práci. Musí se nám líbit. A musíme se v něm dobře cítit. Stejně si vybíráme kabelku, hodinky, boty, jakýkoliv módní doplněk. Auto je jako kód, kterým druhým říkáme: Takový jsem. Ukaž, jaký jsi ty…
Zablácené auto, co není offroad? Fakt nemá majitel čas jet do myčky, nebo si ho jen neudělá, protože si svých věcí neváží, kašle na ně … možná stejně jako nevěnuje pozornost sobě?
Červený mustang? Vsaďte se, že ta mladá žena měla dokonale sladěný outfit (možná tak rafinovaně, že jen v detailech). Byznysmenka, nebo dcera bohatých rodičů? Poznali byste, jakmile by vystoupila.
Nablýskané SUV? Chlap, co žije „ve velkém“. Možná má velkou rodinu, nebo jen velké plány a nadměrnou potřebu osobního prostoru.
Auto vypovídá o našem vkusu, ale taky o společenském postavení a životním stylu. Muži většinou chtějí velké a silné vozy, aby si tím připomínali svoji dominanci. Ženám jde obvykle o pohodlí a bezpečí. Typ karoserie, velikost, barva, výbava, to všechno volá do světa: hele, tohle jsem já.
Ale někdy taky: takový bych chtěl být. Protože automobil může fungovat jako kompenzace toho, co nemáme, ale přejeme si mít. I to patří k image.
Jsou muži, kteří si rádi kupují velká auta. Dodávají jim na pocitu důležitosti.
Jsou ženy, co si rády pořizují velká auta. Hned se cítí na silnici, ale i v životě bezpečněji.
Jsou muži, kteří si s oblibou kupují sporťáky. Možná si připadají nezajímaví a mají v životě málo spontaneity.
Jsou muži, kteří touží po terénním voze. Konečně se tak dostanou za hranice všedního. Touží po dobrodružství, které si zřejmě jinak nedopřejí.
A nakonec proč ne? Podobně vyvažujeme v životě všichni, všechno a vlastně neustále. Akorát bychom neměli image přeceňovat. Je to pak dost vyčerpávající a taky drahé. Zůstaňme u toho, jací jsme – a možná nám jako doplněk postačí ojeté Volvo. Ale zas kdoví? Možná si stejně nakonec koupíme tu Teslu.