Jednotka 1.8 TSI nemá moc dobrou pověst, ale třetí generace tohoto motoru je vlastně velmi dobrá. Výhodou je, že taková auta koupíte za pěkné peníze, protože se jich lidé neprávem bojí. S bezproblémovým manuálem ale tento Passat sehnat nejde.
Vždycky, když nějaká automobilka udělá příšernou botu, napravuje pak svoji pověst velice obtížně. Vezměte si třeba motory s označením TSI koncernu Volkswagen. Po peripetiích se závadami rozvodových řetězů a hromaděním karbonu v sání trvalo dlouho, než lidé pochopili, že novější jednotky TSI jsou mnohem lepší.
Zrovna tahle osmnáctistovka se ale špatné pověsti nikdy zcela nezbavila, i když se zlobivým předchůdcem už má společné jen jméno a základní koncepci. Všechny dříve rizikové elementy jsou tu nové. Nebojte se ani těch řetězových rozvodů.
Na techniku se ještě podrobněji podíváme a připomeneme si, proč tento motor zlobil a jak poznáte lepší verzi. A ukážeme si, proč zrovna auto jako Passat je dost možná lepší koupit právě s benzinovým motorem než dieselem, který začíná být v ojetinách stále nebezpečnější.