Celý článek zpět

Test ojetého Fiatu 500X na webu Autosalon.tv

Aktuálně v Česku můžete vybírat mezi zhruba padesátkou ojetých Fiatů 500X. Zhruba osmdesát procent vozů je poháněno benzinovým motorem, zbytek připadá na naftu. Podobný poměr je u převodovek, manuální kralují nad automaty. Pohonem všech kol disponuje každý desátý vůz (ve spojení s dieselem 2.0 MultiJet). Většina kusů sloužila běžným řidičům, a tak řada pětistovek nemá najeto ani 100 tisíc kilometrů. Překvapivě často se objevuje v modrém laku karoserie, následuje šedá a červená. Zhruba polovina aut má český původ, prvního majitele nebo servisní knížku. Každý třetí fiat má dvouzónovou automatickou klimatizaci, zbytek automatickou, na manuální narazíte ojediněle. Vzácností není parkovací kamera, tempomat ani vyhřívaná přední sedadla.


Nejstarším kusům je právě letos deset roků a jejich ceny se drží těsně nad magickou hranicí 200 tisíc korun, přičemž ceny rok starých exemplářů sahají lehce přes půl milionu.

K vyzkoušení jsem si vybral červený Fiat 500X s obyčejným benzinovým motorem 1.6 E-Torq, kterému nevadí krátké popojíždky.