Celý článek zpět

Test ojetého BMW 530d GT na webu Autosalon.tv

Když se BMW 5 Gran Turismo poprvé představilo světu v roce 2009, vzbudilo rozporuplné reakce. Vyšší sezení za volantem, bezrámové dveře, podvozek z top manažerského sedanu a velký kufr s dvojitými dveřmi? To byla a dodnes je hodně zvláštní kombinace. Jenže jeden ze zásadních přešlapů mnichovské automobilky uzrál po letech jako dobré víno. Kdo mu odpustí jeho poněkud podivný vzhled, může si užít za rozumné peníze luxusní rodinné auto. Jen musí myslet na to, že servisní náklady nebudou stejné jako na sousedovou octavii v kombi. Víc o tom ale v dnešním testu ojetiny.

Pětimetrový kolos s víc než třímetrovým rozvorem pořád budí na silnici respekt. I když nese jméno BMW 5 Gran Turismo, má mnohem více společného s řadou 7, to právě napovídají i jeho rozměry. Také se mu někdy přezdívalo „sedmička s batohem“, což vlastně byla jeho filozofie v kostce. Počítalo se totiž se zájmem bohatých manažerů, kteří chtějí přes týden pohodlné a reprezentativní auto pro cesty mezi meetingy, nicméně už mají rodinu, která také potřebuje svézt.