Ačkoli je Superb v součtu modelů všech generací třetím nejprodávanějším ojetým autem na českém trhu, výběr zánovních Superbů je oproti dřívějším letům menší. Z dobře známých důvodů vázne výroba nových vozů, a to následně brzdí také obchod s mladými ojetinami. V Auto ESA si přesto mohou zájemci o zánovní Superb III ve stavu téměř nového vozu přijít na své.
Nabídka ojetých vozů se odvíjí od toho, jak se vozy prodávají jako nové. Nejluxusnější vůz značky Škoda nakupují převážně společnosti a obchodní zástupci. Soukromě si Superba kupuje pouze 18 procent zákazníků. V karoseriích mírně převažuje kombík. 70 procent zákazníků volí naftu a téměř 40 procent zákazníků volí prostřední výbavu Style. Poslední facelift Superba byl představen v roce 2019. A protože nástup faceliftovaného Superba na trh ovlivnil v roce 2020 covid, nebude na škodu připomenout, jaké změny modernizace v roce 2019 přinesla.
Auto tak, jak přišlo na trh v roce 2015, je hodnoceno zákazníky jako zdařilé. Proto facelift v roce 2019 přinesl jen menší vnější změny. Vůz má novou výraznější mřížku chladiče, nová je technologie světel s funkcí matrix, která zabraňuje oslnění ostatních řidičů vypínáním jednotlivých polí. Přepracovaný je přední nárazník s novou LED mlhovkou. Nový tvar a nové technologie vidíme také u zadních světel. Nárazník zůstal stejný. Místo znaku je na zádi dominantní nápis ŠKODA.
Když se podíváme do interiéru, nacházíme drobné změny v podobě nových chromových prvků pro vybrané výbavové stupně a logo projekci jako osvětlení prostoru u otevřených dveří spojenou s ambientním osvětlením. U každého vozu je nyní startovací tlačítko. Box na indukční nabíjení telefonu je větší. Podle výbavových stupňů jsou k dispozici nové potahy sedaček a čalounění stropu.
Po faceliftu přišel na trh plug in hybrid, což je kombinace benzínového motoru 1.4 TSI s elektrickým motorem. Dohromady umí tento hybridní systém poskytnout výkon 160 kW. Nové benzínové motorizace po faceliftu jsou 1.5 TSI 110 kW a 2.0 TSI 140 resp. 206 kW. V případě dieselu přišel nový 2.0 TDI EVO s novými technologiemi a nižší spotřebou ve výkonových variantách 110 a 147 kW. Motory v Superbu III po faceliftu mají maximální točivý moment v rozsahu 250-400 Nm, maximální rychlost 219-250 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 5,6-9,2 s, kombinovanou spotřebu paliva 4,4-7,1 l/100 km. Převodovky mohou být DSG7 nebo MAN6. Vybrat je možné mezi pohonem předních nebo všech kol. Zavazadlový prostor může být podle typu karoserie 625 nebo 660 l.
Stejně jako Octavia Combi nebo Kodiak mají svého Scouta, přišel Superb III po faceliftu s modelem Scout, který má přepracovaný přední nárazník, zadní nárazník, oplastování, hliníkové ochranné prvky a pokrytí zrcátek. Superb Scout je dostupný pouze v top motorizacích. V benzínové 206 kW variantě ve čtyřkolce nebo v dieselové 147 kW variantě ve čtyřkolce. V interiéru je dekor s imitací dřeva s logem Scout.
Nová je funkce předvídání u adaptivního tempomatu, která pracuje na principu informací z multifunkční kamery a z navigačního systému. Auto schopno automaticky snižovat rychlost před zatáčkou nebo křižovatkou, a naopak když důvod pomine, tak ji zase zvýšit. Když se do zorného pole auta dostane chodec, vůz je schopen zpomalit nebo dokonce zastavit.
Superby III, které nabízíme jako zánovní, mají najeto do 10 tisíc kilometrů a stáří do jednoho roku. Slevy oproti novému Superbu III objednanému do výroby dosahují až 300 tisíc korun.