Japonské Suzuki Swift zdobí pověst výjimečně spolehlivého automobilu. Navíc nabízí prostorný interiér a základní třináctistovku s příznivou spotřebou a dostatkem výkonu.
Jen málo ojetých vozidel má tak výbornou pověst jako Suzuki Swift. Tento hatchback uvedený v roce 2003 nejprve zaujal svým vzhledem, pak prostorností a jízdními vlastnostmi. Nyní si motoristé nejvíce váží jeho odolnosti, respektive bezproblémového provozu a v neposlední řadě úsporných motorů s dostatkem výkonu. Zdařilý vůz se tak stává cílem řidičů hledajících určité jistoty, avšak vyžadujících i jistou dávku originality. Pohledný malý automobil vyjel také v povedeném sportovně laděném provedení Sport, vybavený velice živým atmosférickým motorem 1.6 16V/92 kW a podvozkem stojícím na sportovních tlumičích Monroe.
Interiér Swiftu působí velice vzdušně, na čemž nese zásluhu i vyšší stavba karoserie, přesněji řečeno vyšší střecha. Palubní desku automobilu tvoří kvalitní plasty s povedenou povrchovou úpravou a nechybějí ani pohodlná sedadla, jejichž kvality oceníte i při delších jízdách. Místa je zde dostatek, ať už usednete na přední či zadní sedadla. Řidiči ocení dobrý výhled díky bohatému prosklení i trochu vyšší pozici za volantem. Jen škoda opravdu malého zavazadlového prostoru, který nabízí objem pouhých 201 litrů. Jeho vyšší nákladová hrana navíc může ztěžovat nakládku těžkých kufrů. Alespoň že se dají zadní sedačky sklopit a zavazadelník tak v případě potřeby rozšířit.
Suzuki Swift dostal od počátku výroby dva benzinové motory a jeden turbodiesel. Základní zážehová třináctistovka je doslova milionová. S autem si snadno poradí, ochotně plní řidičova přání. Přitom ale stále pracuje s nízkou spotřebou, takže nehrozí žádné nemilé překvapení při tankování. Patnáctistovka je živější, ale potkáte ji jen vzácně. Vzhledem k vydařené třináctistovce je logické, že většina motoristů neměla důvod hledat silnější motor. Stejně tak jen málo kdo sáhnul po turbodieselu 1.3 DDiS, jež disponuje výkonem 51 či 55 kW. Motor 1.6 16V se objevil až v roce 2006, kdy byla uvedena verze Sport. Třináctistovka i patnáctistovka se dodávala jak s pohonem pouze předních, tak všech kol. Variant 4x4 je ale jako šafránu. Jízdní vlastnosti vozu jsou doslova vynikající. Swift výborně drží jízdní stopu a současně s přehledem tlumí nerovnosti vozovky. Díky tomu je jízda se Suzuki Swift velmi příjemná a nezklame ani sportovněji založené řidiče. Ti budou nadšeni pokud přesednou do modelu Swift Sport, který svou mrštností a jistotou v zatáčkách okouzlí snad každého motoristu. Zážehová atmosférická šestnáctistovka přitom není nijak náročná na spotřebu ani při sportovní jízdě, což ocení především mladí řidiči bez větších příjmů.
Z hlediska spolehlivosti je na tom Suzuki Swift velmi dobře. Častěji se vyskytuje praskání žárovek v potkávacích světlometech, což je sice nepříjemné, ale nejde o žádnou závažnou závadu. Vyskytují se vůle v zavěšení přední nápravy, tedy při stavu českých silnic nic výjimečného a nepřekvapí nai koroze výfukového potrubí. Jediné opravdu specifikum je kratší životnost spojky, nejde ale o drahý díl.
Bariérový test Euro NCAP absolvoval vůz Suzuki Swift v roce 2005. Za ochrnau posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných a za ochranu dětí v autosedačkách o jednu hvězdu méně. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla hodnocena vysoko: třemi hvězdami z maximálních čtyř, které lze v této disciplíně získat. Za takto dobrý výsledek vůz vděčí poměrně vysoké přídi, která je při střetu s chodcem šetrnější než nízké přídě jiných vozidel.