Druhá generace Renaultu Mégane šokovala designem, který dělá tento vůz výjimečným i dnes. Ceny ojetin jsou vyloženě příznivé a tak nepřekvapí, že se zejména prostorné kombi těší velkému zájmu.
Renault Mégane druhé generace, to není jen hatchback a kombi pod názvem Grandtour. Na trhu najdeme také sedan nebo pro letní vyjížďky atraktivní kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců. Nabídka karosářských variant je tedy pestrá, navíc o ojetiny není nouze. I to je jeden z důvodů, proč jsou ceny ojetého Renaultu Mégane tak příznivé. Tím dalším je technika příbuzná s modelem Laguna druhé generace, který platí za jednu z nejporuchovějších ojetin. Mégane má tak do jisté míry pokaženou pověst tímto větším sourozencem, i když ani tento model není zrovna vzorem spolehlivosti. To ostatně dokládají různé statistiky. Zvýšený výskyt poruch se týká například čtečky startovacích karet, které zde nahrazují klasický klíček. Mimochodem tyto karty řadě motoristů nevyhovují, protože nejsou tak skladné jako moderní čipové nebo zavírací klíčky.
Nabídka místa pro posádku se zásadní měrou liší v závislosti na karoserii. Zatímco sedan a kombi nabídnou místa dostatek, v hatchbacku je citelně méně prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Všechny karosářské varianty se pak vyznačují vyšší polohou sedaček, což může znamenat, že se urostlejší jedinci budou dotýkat hlavou stropu. Palubní desku tvoří tvrdý plast, na jejím středovém panelu najdete startovací tlačítko a prostor pro kartu, jež nahrazuje klíček. Mezi sedadly pak parkovací brzdu, jejíž tvar se inspiroval v letectví. Zavazadelník hatchbacku je podprůměrný, když nabídne objem pouze 330 litrů. Navíc tvar zádě citelně omezuje využití zavazadelníku. Ostatní karosářské verze si však vedou nad míru dobře. Sedan a kombi převezou náklad o objemu 520 litrů, kupé-kabriolet zvládne přepravit 490 litrů při natažené střeše (skládá se do zavazadelníku, čímž se jeho objem zmenšuje). Výhodou je množství odkládacích míst. Po vzoru MPV se totiž do vozu dělaly i schránky do podlahy v prostoru zadních sedadel.
Odpružení automobilu není moc měkké, přesto zajistí solidní pohodlí. Jízdní vlastnosti však lze označit maximálně za průměrné. Nabídka motorizací začíná celkem vydařenou šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou o výkonu 60 či 72 kW. Závoďáka z auta neudělá, ale pracuje spolehlivě. Ideál mezi benzinovými motory představuje šestnáctistovka o výkonu 82 nebo 83 kW, která je kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva. Motor 2.0 16V/100 kW je už žíznivější. O přeplňovaných motorech 2.0 T/120 kW a 2.0 T/165 kW to platí dvojnásob. Druhý z nich najdete výhradně ve sportovně laděném modelu Mégane Sport. Turbodiesely 1.5 dCi mají výkon 63 až 78 kW. Těží z pověsti skutečných spořílků, avšak po stránce spolehlivosti jsou lepší volbou dieselové devatenáctistovky. Ty se nabízejí o výkonech 85 až 96 kW a i nejslabší z nich jede velice dobře. Skutečně svižný je také dvoulitrový turbodiesel disponující výkonem 110 kW.
Naftové patnáctistovky jsou hodně citlivé na kvalitu paliva. Hrozí u nich potíže se vstřikovači, někdy odejde čerpadlo. Dieselové devatenáctistovky při větším kilometrovém proběhu potkávají potíže s turbem. U všech vozidel bez ohledu na motorizaci se občas objevují potíže s uvolňováním bočních oken nebo mlžením potkávacích světel, což je následek průniku vlhkosti. Výfuk podléhá korozi, karoserie je ale dobře chráněna. Častěji se vyskytuje skřípání brzd, pozor si dejte na poruchy elektroniky, které se nevyhýbají ani čtečkám startovacích karet. Automatické převodovky se mohou potýkat s vadným čidlem tlaku oleje. Kupé-kabriolet se hodně kroutí, což může mít za následek nedosedání střechy do zámků u čelního skla.
Nárazový test Euro NCAP prodělal Renault Mégane druhé generace jak v klasické osobní verzi, tak v provedení kupé-kabrio. V roce 2002 prošel zkouškou pětidveřový hatchback, který si za ochranu posádky při nárazu vysloužil pět hvězdiček z pěti možných. Stejného výsledku dosáhl o dva roky později kupé-kabriolet. Ochrana dětí cestujících v autosedačkách se v roce 2002 ještě nehodnotila, u kupé-kabrioletu už ale posuzována byla. A výsledek? Tři hvězdy z maximálních pěti. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla u obou karosářských verzí ohodnocena shodně dvojicí hvězd z maximálních čtyř možných.