Francouzský Renault Kangoo vyjel v osobním i užitkovém provedení. Osobní verze svou univerzálností láká především živnostníky, kteří tak mohou jedním vozem nahradit dva.
Stejně jako Citroën Berlingo nebo Peugeot Partner patří i Renault Kangoo mezi univerzální automobily schopné zastoupit dvě funkce. Zatímco v pracovních dnech může úspěšně posloužit velkým nákladovým prostorem, o víkendech dokáže přepravit rodinu na chatu. Osobní verze zkrátka vyniká univerzálností, jíž oceňují především drobní podnikatelé. Vůz ale existuje i v čistě užitkovém provedení. Tento pick-up pak nabídne přepravní kapacitu 2800 litrů, což rozhodně není málo. Oblíbenější je ale osobní provedení schopné přepravit až pětici cestujících. Navíc se na trhu vyskytuje častěji. Nejrozšířenějšími motorizacemi jsou benzinové 1.2 a 1.4. Výhodou je existence verze s pohonem všech kol.
Interiér Renault Kangoo se dost liší, podle toho, zda se jedná o automobil vyrobený před faceliftem a modernizací, nebo později. Zlomovým rokem je tedy 2003, do té doby působil prostor pro posádku dost lacině. Avšak ani u novějších vozidel se původ v užitkovém automobilu zcela nezapře. Množství odhalených plechů či ledabyle řešené výplně boků v oblasti zadních sedadel opravdu nenadchnou. Kladně hodnotíme množství odkládacích míst i výborný přístup k zadním sedadlům prostřednictvím bočních posuvných dveří. Prostor pro posádku nabízí místa dostatek ve všech směrech, bohaté prosklení karoserie zaručuje výborný výhled, nízká nákladová hrana pak snadnou manipulaci s nákladem. V pětimístné konfiguraci Kangoo nabídne zavazadelník o pěkném objemu 500 litrů. Ten lze navíc zvětšit dle verze až na 2800 litrů.
Naprostý základ nabídky motorizací představuje benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 43 kW. Tento motor je dobrý pro jízdu po městě, ale na dálnici mu brzo dochází dech. Zejména pokud jedete s naloženým vozem. O trochu lépe si vede 1.4/55 kW, přesto by pár koní navíc neškodilo. Další osmiventil, tentokrát šestnáctistovku o výkonu 66 kW ale nepotkáte moc často a o 1.6 16V/70 kW to platí dvojnásob. Výhrou nejsou ani atmosférické diesely 1.9 D disponující výkonem 40 a 47 kW. Kromě absence výkonu u nich existuje i zvýšené riziko poruch. To hrozí i u velice úsporného a znatelně čilejšího turbodieselu 1.5 dCi. Zejména motor o výkonu 60 kW jede pěkně. Avšak i 1.5 dCi/42, 48 či 50 kW jedou lépe než atmosférická devatenáctistovka. Mezi turbodiesely se dobře profilují 1.9 dTi/59 kW a 1.9 dCi/62 kW, jejich větší hmotnost ale více zatěžuje přední nápravu. Ještě na jeden motor nesmíme zapomenout: čtyřválec 1.6 16V bivalent upravený pro spalování paliva E85 možná láká, ale nalézt tuto motorizaci na trhu nebude vůbec snadné. Měkčí odpružení vozu stojí za dobrým tlumením nerovností, ale ve spojení s vyšší stavbou karoserie si vybírá svou daň v podobě podprůměrných jízdních vlastností. Plusem není ani nepřesné řazení. Avšak motoristé hledající automobil tohoto typu koukají spíše na jeho praktičnost a po této stránce má Renault Kangoo co nabídnout.
U atmosférických dieselů pozor na riziko prasklé hlavy válců a úniky oleje, turbodiesely 1.5 dCi zase často trápí vadné vstřikovače. Zážehové šestnáctiventilové šestnáctistovky zase někdy zlobí zapalovací cívky. Nepřítelem vozu je koroze napadající nejenom výfuk, ale i prahy a někdy také další části karoserie. U výfuku se objevuje praskání vlnovce a svodů. Potíže bývají s pojistkou řazení zpátečky, vyskytují se vůle na přední i zadní nápravě a výjimkou nejsou ani vyteklé tlumiče.
Bariérový test Euro NCAP absolvoval Renault Kangoo první generace v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných, ochrana dětí v autosedačkách byla ohodnocena dvěma hvězdami z maximálních pěti. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil připsal jen jednu hvězdu ze čtyř možných.