Prostorný rodinný vůz za opravdu příznivou cenu, to je Peugeot 307. Pohledný automobil je na trhu často k vidění, takže s výběrem nejsou problémy. Navíc se nabízí v několika karosářských verzích.
Francouzská automobilka Peugeot umí dělat auta, která se motoristické veřejnosti líbí, a jak známo, obal prodává. V automobilovém průmyslu to platí stejně, jako v jakémkoli jiném odvětví. Povedený design se stal základem úspěchu i u modelu 307. Nástupce populární „třistašestky“ slavil na trhu nových vozů značné prodejní úspěchy, a tak dnes není o dostatek ojetin nouze. Ceny přitom spadly do příjemných úrovní. Kromě hatchbacku vyjel Peugeot 307 také v karosářské verzi kombi, které reprezentují modely SW a Break. Zatímco Break je pětimístný vůz, provedení SW může nabídnout až sedm sedadel. Liší se také panoramatickou střechou. Nesmíme zapomenout ani na 307 CC. Kupé-kabriolet s elektricky ovládanou střechou z pevných dílců v našich podmínkách řada motoristů ocení, protože jej mohou bez obav nechat stát v noci před domem.
Prostoru pro cestující vládne pohledná palubní deska z materiálu solidní kvality. Potěší nabídka místa pro posádku vpředu i na zadních sedadlech. Výjimkou je provedení 307 CC, kde najdete na zadních sedadlech jen minimum místa. Provedení SW navíc potěší variabilitou interiéru. Tento automobil suploval v programu automobilky malé MPV, protože to Peugeot nenabízel a nápadité zpracování interiéru tomu odpovídá.Sedadla všech verzí modelu 307 jsou měkčí a pohodlná, čímž odpovídají celkovému rodinnému naladění vozu. S tím koresponduje nabídka místa v zavazadelníku, zejména u kombi verzí. Jejich zavazadlový prostor totiž nabízí objem 503 litrů. Hatchback převeze náklad o objemu 340 litrů a do kupé-kabrioletu vždy naložíte alespoň 205 litrů zavazadel. Zde záleží na poloze střechy, která se sklápí právě do zavazadelníku. Pokud je natažená na vozidle, zbude pro náklad více místa.
Měkce nastavený podvozek Peugeotu 307 znamená příjemný jízdní komfort i na nekvalitních komunikacích, avšak v zatáčkách „třistasedmička“ nijak neexceluje. Velké náklony karoserie a slabší držení jízdní stopy nelze pochválit. Vůz rozhodně není dělaný do sportovna, tomu odpovídá i řízení bez zpětné vazby nebo nepřesné řazení. Sportovně založení motoristé by měli hledat jinde. Základní benzinový motor 1.4/55 kW uspokojí spíše klidnější nenároční motoristy. Totéž platí i o 1.4 16V/59 kW, tento motor se objevil v nabídce v roce 2003. Lepší volbu představuje šestnáctistovka, která je ideálním kompromisem mezi výkonem (má 80 kW) a nároky na spotřebu. Pohonná jednotka 2.0 16 V/100 kW je přirozeně silnější, ale i žíznivější než menší motory. Dvoulitr se nabízí také o výkonu 130 kW, a to v nejsilnějším provedení 307 CC. Vynikající volbu představují vyhlášené turbodiesely 2.0 HDi o výkonech 66, 80 a 100 kW. Menší naftové 1.6 HDi/66 a 80 kW vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Ford jsou poruchovější.
Turbodiesely 1.6 HDi nezřídka trápí vadné vstřikovače, prodřené hadice od turba a další poruchy. U zážehových motorů si dejte pozor na pravidelný volnoběh. K dalším častějším závadám patří zvlněné brzdové kotouče, nadměrně opotřebená ložiska kol a u kombi verzí i horní uložení zadních tlumičů pérování. Pozor také na vykloktané, nevracející se, nebo zmateně fungující páčky pod volantem. Výhodou vozu je velmi dobrá antikorozní ochrana.
Nárazový test Euro NCAP absolvoval Peugeot 307 v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných, za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4. Bezpečnost dětí v autosedačkách se tehdy ještě samostatně nehodnotila.