Recenze Mitsubishi Colt (2004-2012)

Malé Mitsubishi Colt sází na zajímavé tvary a příznivou spotřebu. Na našem trhu s ojetými vozy ale není příliš rozšířeno, a tak ti co po něm zatouží, musejí investovat více času do hledání vhodného auta.

Základní údaje Mitsubishi Colt

 

  • nezřídka příznivé ceny ojetin
  • malá nabídka ojetých vozů
  • pomalu řadící robotizovaná převodovka
  • nevelký základní zavazadlový prostor
  • pohodlné sedačky
  • posuvná zadní lavice umožňující zvětšení zavazadelníku
  • originální design karoserie i interiéru
  • prostorný interiér
  • úsporné motory


Japonské Mitsubishi Colt vyjelo na evropské silnice v roce 2004, v Japonsku se ale nabízelo už o dva roky dříve. Tamní trh se dočkal i prodloužené verze, která se na starý kontinent nikdy nedovážela. V roce 2005 spatřilo světlo světa sportovněji laděné provedení CZT s přeplňovaným motorem 1.5 16V o výkonu 110 kW o další rok později dorazil na trh také kupé-kabrilet. Obě tyto verze se prodávaly i v České republice, na trhu ojetin jsou ale vzácností. Faceliftem a modernizací prošel vůz v roce 2008, o čtyři roky později byla jeho výroba ukončena. Automobil neotřelých tvarů sdílí shodnou podvozkovou platformu se Smartem ForFour, tato značka přitom patří pod křídla německého Mercedesu, který dodával do Coltu i naftové motory.


Interiér a prostornost

Stejně jako karoserie Mitsubishi Colt, ani interiér nepůsobí nudně. Jeho vzhled totiž značně oživuje bílý plast na středovém sloupku a okolo ovladačů. Pravda, ne každého tento nápad potěší. Usedlejším motoristům se zrovna dvakrát nelíbí. Stejný přístup mají k řešení manžety řadicí páky, další ovládací prvky ale nijak nevybočují z běžně zažitých zvyklostí. Kladně hodnotíme větší počet odkládacích prostor a přítomnost držáků nápojů. Všichni musejí ocenit také prostornost malého automobilu. Sedadla nabídnou dobré pohodlí, zadní lavice jde posunout, čímž se zvětší objem zavazadelníku. Ten standardně nabízí 214 litrů místa. Na své vnější rozměry působí Mitsubishi Colt prostorně.


Motory a jízda

Pod krátkou přední kapotu Coltu se nastěhovaly tři benzinové a dva tříválcové naftové motory. Zatímco benzinové čtyřválce pocházejí z dílny Mitsubishi, úsporné turbodiesely dodal Mercedes. Jedná se o motory 1.5 DI-D o výkonu 50 a 70 kW. Setkáte se s nimi ale jen vzácně, Colt se totiž prodával především s levnějšími malými benzinovými čtyřválci. Základním je jedenáctistovka o výkonu 55 kW. Jedná se o nejrozšířenější motorizaci, která z hlediska výkonu řadě motoristů dostačuje, avšak po stránce spolehlivosti není tak dobrá jako silnější třináctistovka. Motor 1.3 MIVEC pracuje s výkonem 70 kW a vyznačuje se příznivou spotřebou. S malým automobilem navíc motor o tomto výkonu už zdatně cvičí. Zážehové patnáctistovky jsou spíše výjimkou. Atmosférická nabídne výkon 80 kW, přeplňovaná o výkonu 110 kW se montovala výhradně do sportovněji pojaté verze Colt CZT či od roku 2009 Colt Ralliart. Jednotlivé motorizace se kombinovaly s manuálními nebo robotizovanými převodovkami. Robotizované řazení ale pracuje dost pomalu, navíc už z povahy konstrukce představuje zvýšené riziko z hlediska spolehlivosti.


Spolehlivost

Zcela bez potíží ale nejsou ani manuální převodovky, když se občas vyskytují problémy s řazením zpátečky. Proto funkčnost řazení před koupí vozu prověřte. Motor o objemu 1,1 litru někdy trápí potíže se škrticí klapkou, známé jsou i problémy s řídicí jednotkou nebo spojkovým ložiskem. Vyskytuje se pískání řemene pomocných agregátů, přirozeným opotřebením vznikají vůle na přední nápravě. Některá vozidla se potýkají také s pískáním ventilátorů.


Bezpečnost

Nezávislou nárazovou zkoušku Euro NCAP prodělalo Mitsubishi Colt v roce 2005. Posouzení bezpečnosti posádky při nárazu automobilu vyneslo čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí cestujících v předepsaných autosedačkách byla ohodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti možných. Hodnocena byla také ohleduplnost při střetu s chodcem. Zde Mitsubishi Colt dostalo jednu hvězdičku z maximálních čtyř dosažitelných.

 

Nabídka ojetých vozů Mitsubishi Colt >>