Mitsubishi Carisma si na trhu ojetin získává pozornost především příznivou cenou, výbavou a velmi dobrou prostorností. Jde o poměrně ojedinělé auto.
Model Carisma vyjel na silnice v polovině devadesátých let ve verzích sedan (vyráběn do roku 2001) a liftback. Praktické kombi ani jiná varianta se nenabízely. Řada motoristů vozu vytýká příliš usedlý vzhled, je však pravdou, že nevýrazný design neláká nenechavce a vandaly. To je vlastnost, jíž si někteří řidiči váží a přesně takový automobil hledají. Carisma svými tvary nepřitahuje sportovně založené řidiče, což je vlastně dobře. Její celkové naladění totiž není pro sportovní jízdu. Zaujme spíše vyznavače klidnějšího tempa, motoristy vidící ve vozidle především dopravní prostředek, ne prostředek, jenž by měl kromě dopravy také bavit. Na to jsou na trhu jiná auta. Mitsubishi Carisma je spíše prakticky zaměřeným automobilem.
Z hlediska prostornosti není vozidlu téměř co vytknout. Dostatek místa naleznete jak vpředu, tak na zadních sedadlech v oblasti kolen. Cestující vyšších postav sedící vzadu ale nemusejí být úplně šťastní. Sklon opěradel a svažující se sklo pátých dveří totiž omezují prostor pro hlavu. Pochvalu si však zaslouží designově zdařilá palubní deska z celkem kvalitního plastu. Řidiči ocení rozložení ovladačů, které lze bez potíží obsluhovat intuitivně. Pro posádku vozu je pak nachystaný solidní zavazadlový prostor o objemu 430 litrů.
Příjemně naladěný podvozek se přenáší přes nerovnosti s nadhledem, stojí ale i za většími náklony karoserie v zatáčkách a určitým omezením jízdních vlastností. Ty tak můžeme označit jen za průměrné. Základ nabídky motorizací představují zážehové šestnáctistovky, z nichž nejslabší disponuje výkonem 66 kW. I tento motor si s Carismou dobře poradí, ideál ale představuje nejsilnější 1.6 16V/76 kW. Na daný objem jde o nečekaně živý motor, přitom si zachovává stejně jako slabší šestnáctistovky příznivou spotřebu. Motor 1.8 16V o výkonu 85 či 103 kW se téměř nevidí, ale o 1.8 GDI s přímým vstřikem paliva nouze není. Tento benzinový čtyřválec se vyráběl ve výkonových verzích 90 a 92 kW, obě přitom mají společnou velkou citlivost na kvalitu paliva. Tankování nekvalitního benzinu znamená zakarbonování motoru a jeho brzký konec. Vůz se dodával také s turbodiesely, které pocházejí od francouzského Renaultu. Starý 1.9 TD o výkonu 66 kW se vyskytuje jen vzácně, mladší se systémem vstřikování common rail pod označením 1.9 DI-D nabízí výkon 75 či 85 kW. Po stránce spolehlivosti ale nepředstavuje ideál.
Turbodiesely 1.9 DI-D se nezřídka potýkají s vadnými vstřikovači a problémy s turbem. Benzinový motor 1.8 GDI může mít problémy s mazáním z důvodu zakarbonování. Pokud má osmnáctistovka nepřirozený zvuk nebo nepravidelný běh, obejděte ji velkým obloukem. Některá vozidla mají vůle v čepech přední nápravy či v uložení zadních tlumičů, známý je problém s pískáním brzd u vozidel vyrobených před faceliftem, jež proběhl v roce 1999. Objevuje se také nepravidelný brzdný účinek či kroucení brzdových kotoučů. Nepříjemnosti dokáže způsobit i zaseknutý zámek volantu, vadný startér nebo nefunkční dobíjení.
Testem nezávislé společnosti Euro NCAP prošel model Carisma v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu si vůz vysloužil tři hvězdičky z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem byla ohodnocena dvojicí hvězd z maximálních čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se tou dobou ještě samostatně nehodnotila.