Malý čtyřmístný automobil Citroën C2 zaujme originálními tvary a často také atraktivní cenou. Potěší úsporné motory, ale na milost je třeba vzít malý zavazadelník.
Nástupce populárního modelu Saxo dostal slovo v roce 2003. Třídveřový čtyřmístný hatchback prošel v roce 2005 menší modernizací a z nabídky oficiálního zastoupení značky v České republice zmizel koncem roku 2008. Pak již probíhal pouze doprodej dříve dovezených vozů. Výroba modelu byla ukončena následující rok. Výběr není na trhu s ojetými vozy kdo ví jak široký, avšak o vyloženě nedostatkový automobil nejde. Jen to chce při hledání určité motorizace a výbavy vyvinout nějaké úsilí. Nejčastěji narazíte na automobily vybavené základní benzinovou jedenáctistovkou, ta však nemusí vyhovovat každému. Svižnější motorizace jsou méně časté.
Prostor pro cestující zaujme čtyřmístným uspořádáním. Každý ze členů posádky má přitom k dispozici samostatné sedadlo, zadní sedačky jsou navíc posuvné, a tak je lze dát více dopředu a rozšířit tak nevelký zavazadelník. Pak ale nepočítejte s tím, že se na ně ještě vejde dospělí pasažér. Zavazadlový prostor má standardně objem pouhých 165 litrů, což je opravdu málo. Posunem zadních sedadel dopředu ale rozšíříte objem zavazadelníku na přijatelnějších 225 litrů. Přístup do něj je řešen děleným víkem, spodní část přitom může posloužit i jako lavice, protože má nosnost 100 kilogramů. Z hlediska nabídky místa pro posádku si „cé-dvojka“ nestojí špatně, ale přístup k zadním sedadlům zrovna moc pohodlný není. Zmínit musíme také zdařilé tvary palubní desky a její přehledný přístrojový štít s velkým digitálním displejem.
Všechny nabízené motorizace umějí jezdit úsporně, základní motory ale mnoho sil nepobraly. Řeč je o benzinovém čtyřválci 1.1 o výkonu 44 kW a čtyřválcovém turbodieselu 1.4 HDi o výkonu 50 kW. Tyto motory budou vyhovovat jen klidným řidičům. Dieselová čtrnáctistovka kromě velice nízké spotřeby potěší i vysokou spolehlivostí, což není u moderních turbodieselů se vstřikováním systémem common rail zrovna pravidlem. Svižnější je 1.6 HDi/80 kW, ale po stránce spolehlivosti se s menším dieselem rovnat nemůže. Mezi benzinovými motory dále najdeme 1.4/55 kW a ještě živější 1.4 16V/66 kW. Verzi VTR pohání 1.6 16V/81 kW a sportovněji střižené provedení VTS má pod kapotou velmi živý motor 1.6 16V/90 kW. Pokud jsou motory spojeny s manuálními převodovkami, většinou nebývají s řazením potíže. Opak je ale robotizovaná převodovka SensoDrive, která má velké prodlevy a existuje u ní riziko dražších poruch. Podvozek Citroënu C2 slušně tlumí nerovnosti a v zatáčkách se chová nezáludně. Jen záď občas na hrbolech trochu odskočí. Velké plus představují výborně pracující brzdy.
Častější je výskyt problémů s elektronikou a elektrickou výbavou, objevují se také vůle na přední nápravě. Pozor si dejte na poruchy dobíjení a závadu v hřebenu řízení, která se projevuje vibracemi v řízení nebo slábnoucím účinkem posilovače. Na funkčnost posilovače a řízení obecně se zaměřte při testovací jízdě. U turbodieselů 1.6 HDi pozor na stav vstřikovačů, práci EGR ventilu a turba, vyskytují se úniky oleje a častým,a však snadno odstranitelným problémem bývají prodřené hadice od turba.
Bariérový test Euro NCAP absolvoval Citroën C2 v roce 2003. Za bezpečnost posádky si připsal čtyři hvězdičky z pěti možných a bezpečnost dětí v autosedačkách byla techniky Euro NCAP ohodnocena trojicí hvězd z maximálních pěti. Dvě hvězdy ze čtyř patří vozu za ohleduplnost při střetu s chodcem.